Sayfalar

Pazar

17.5.26

bugün saçlarıma çiçekler yağdı. bir sakura ağacının altında oturuyordum. hava biraz serin, biraz kararsızdı. üstümde bahar dalları vardı; ince, hafif, neredeyse titreşen... ve o dalların arasında açmış pembe çiçekler… sanki fazla nazik bir şey gibi havada asılı duruyordu. kışın kuru ve sert görünen o ağaçların içinde gizli bir bahar taşıdığını bilmek, insana farklı şeyler düşündürüyor: demek hiçbir şey gerçekten bitmiyor, sadece mevsimi değişiyor. hayat bazen tam da böyle dönüşüyor; gürültüyle değil, usulca. büyük cümlelerle değil, küçük işaretlerle.

sonra bir anda rüzgar yükseldi ve saçlarımı dağıttı. yüzümde, boynumda, omuzlarımda bir dağınıklık kaldı. toparlamaya çalışmadım. zaten bir anlamı yoktu. ağacın üstündeki pembe çiçekler de kopup her yere yayıldı. sanki dallarda değil de havanın içinde açıyorlardı. yere düşen her çiçek toprağın rengini değiştiriyordu. dünya kısa bir süreliğine pembeye bulanıyordu. saçlarıma değen ilk çiçeği hatırlıyorum. hafifti, neredeyse yok gibiydi ama yokluğu bile hissediliyordu. bir anlığına orada durdu, sonra biraz daha çoğaldı. her şey yumuşak bir pembe sessizliğe büründü. çiçekler biraz rüzgarla savruluyor, biraz güneşle soluyorlardı. fazla kırılgandılar, tıpkı benim gibi. sanırım hafifçe dokunulsa çözülüverecek bir taraf taşıyorum içimde.

ve pembe… her yere yayılan o hafif pembe, her şeyi bir süreliğine de olsa iyileştiriyordu.


34 yorum:

  1. Mevsimler, yapraklar, fidanlar ve daha nicesi... Öylesine kendi akışında kendi zamanında akıp gidiyor ki çoğu zaman fark edemiyoruz bile. Bazen sadece bir kulak vermek bir bakış atmak bile yetiyor onu anlamaya. Çünkü o ne bir yere kaçıyor ne de bir acelesi var. Sabırsız ve zamansız olan sanırım biz insanlarız.

    Bu arada nedense sakura ağaçları bana hep huzur vermiştir. Yazıyı okuyunca bile hemen o huzuru hissettim. Çok iyi geldi.😇

    YanıtlaSil
  2. Burcu, burası dikmen vadisi mi? sakuralarıyla meşhur 40 yıllık ankaralı olarak, bu aralar Danimarka’ya sıklıkla gidip geliyorum. yazını okurken zihnim beni bir anda Ankara'dan alıp Kopenhag’daki o devasa Frederiksberg Parkı’na (Frederiksberg Have) fırlattı. Orası da tıpkı bir vadi gibi, saray bahçesinden çıkma asırlık ağaçları, kanalları ve o uçsuz bucaksız yeşilliğiyle insanı dünyanın gürültüsünden tamamen koparan bir sığınak gibi. Çiçekler sadece saçlarına değil, yazdığın her cümleye de konmuş gibi… okurken içim yumuşadı Burcu <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dikmen vadisi ve bu aralar o kadar yeşil ki...

      Sil
  3. Ah Ankara'da hâlâ sakuralar var demek? Geç kalmışlar ve ne iyi etmişler.. Her mevsim ben de bu anı yakalıyorum ve diyorum ki: "pembe kar yağıyooooor" :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güller de şimdilerde açıyor, bu yıl sahiden beklettiler :)

      Sil
  4. "Saçlarından ödünç ver...Dört bahar geçti çiçek kokusu öpmedim."
    niyeyse mırıldanıverdi rüzgar bu şiiri :)

    YanıtlaSil
  5. Ne güzel ortam.
    Biz de bugün biraz parkta oturduk muhabbet ettik. Biraz da rüzgara maruz kaldık. Fakat bize pembe çiçekler eşlik etmedi.

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel yapıyorsunuz bu tür tasarımları :) saçlarıma düşseydi ben de hiç rahatsız olmadan dururdum öyle.

    YanıtlaSil
  7. Güneş çarpması gibi pembe çarpması var mı acaba şuan onu yaşıyorum da :)

    YanıtlaSil
  8. çiçekler biraz rüzgarla savruluyor, biraz güneşle soluyorlardı. fazla kırılgandılar, tıpkı benim gibi. Galiba ben de senin gibi fazla kırılganım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kırılganlık güzel bir özellik bence, altyapısında onur barındırıyor.

      Sil
  9. Sevgili Burcu, senin yazılarında öyle cümleler oluyor ki, bir anı bu kadar incelikli bir şekilde ifade edebilmene hayran kalıyorum, seni tanımak ve o kırılgan yanınla da tanışma isteğiyle doluyorum. Cümlelerinle içimde bir yerlere dokunuyor, iyileştiriyorsun. Sahi ne güzel kadınsın sen yahu :) bu ifadeler, bu cümleler ne?!!:)) Varsa bilmiyorum ama kitap yazsan ne güzel olurdu 💕🙏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaaa çok tatlısın, hemen tanışalım :)

      Sil
  10. Burcu bazen bir satırın bütün gün aklıma takılıyor.

    YanıtlaSil
  11. O anın içinde olmak istedim gerçekten

    YanıtlaSil
  12. Sakuralar insanı iyileştiriyor huzur veriyor değil mi? Bu sene geçte olsa açtılar neyse ki :)

    YanıtlaSil
  13. doğanın huzur veren müziği duyana açık, ne güzel dillenmiş o anlar:)

    YanıtlaSil
  14. Sevil'in blogunda da bolca sakura görüyorum, mevsiminde gitmem gerekecek sanırım ;) yürüme gif'inden sonra bu gif'de çok fantastik olmuş.

    YanıtlaSil
  15. Toparlamaya çalışmamanın güzelliğini hatırlattığınız için teşekkür ederim kaleminiz daim olsun.

    YanıtlaSil